Сторінка практичного психолога
-
Перегляди: 110
Вітаю на сторінці практичного психолога ОЗО "Білогородський ліцей №1"
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створеним умовам для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Завдання психологічної служби:
– та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
– сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Практичний психолог є головною ланкою психологічної служби.
Практичний психолог закладу освіти, установи державного:
– психологічне забезпечення освітнього процесу;
– психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
– психолого-педагогічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового;
– просвітницьку роботу щодо формування психологічної культури всіх учасників освітнього процесу;
– консультативну допомогу здобувачам освіти, батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу з питань особистісного та професійного розвитку, виховання, навчання здобувачів освіти тощо;
– формування психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною, з особливими освітніми потребами;
– профілактику злочинності, алкоголізму, наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед учасників освітнього процесу.
Практичний психолог закладу освіти, установа бере участь у :
– освітній діяльності, спрямованій на забезпечення всебічного індивідуального розвитку здобувачів освіти, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
– роботи педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семінарів і засідань методичних об’єднань;
– розробці та впровадженні розвивальних, корекційних програм, посібників, методичних рекомендацій, планів освітньої діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти, а також осіб, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формі навчання.
Практичний психолог закладу освіти, установи :
– профільному та професійному самовизначенню здобувачів освіти, формування життєвої компетентності та у свідомому виборі професії;
– формування в здобувачів освіти відповідної поведінки, навичок здорового
– способу життя, збереження репродуктивного здоров’я, готовності до самореалізації тощо;
– пошук та формування соціально-комунікативної компетентності обдарованих дітей;
– педагогічним працівникам в опануванні й розробці інноваційних освітніх програм і технологій.
Як зберегти свій ресурс?
Якщо через стрес і психологічні навантаження ми відчуваємо постійно втому. І відразу ставимо собі запитання: «Де взяти ресурс?». Але чомусь часто ігноруємо інші, не менш важливі: «Як це — бути в ресурсі — для мене» чи «Як берегти свій ресурс?»
* Розумійте, що для вас означає бути в ресурсі*
Ви в ресурсі — це НЕ тоді, коли ви НЕ втомлені. Ми не можемо прагнути до чогось «не». Бути в ресурсі — це з легкістю брати за завдання, відчуваючи при цьому спокійно, задоволення і азарт. Крім того, промовляючи замість слова «втома» слово «задоволення», ми вже можемо почуватися краще.
* Не використовуйте ресурс на речі, які не приносять користі*
Подивіться: на що зараз витрачаєте свій ресурс? Складіть список і знайдіть те, від чого можна відмовитися. Наприклад, вам не потрібно запам'ятовування в Інтернеті, спілкування з людьми, з якими нудно, і щоденне читання новин.
* Відкрийте власні способи відпочинку*
Ваше завдання — точно розуміти, що наповнює вас енергією та позбавляє напруги. Для кожного це буде щось своє. Тож важливо достеменно знати, як це працює саме для вас.
* Плануйте відпочинок*
Навіть якщо це звучить дивно, все одно плануйте відпочинок. І кажу не тільки про мандрівки. Планувати можна (і варто) час (чи день) без справ, денний сон, прогулянку, відпочинок перед телевізором чи медитативні практики відновлення, а також перерву на чай.
* Розвивайте в собі культуру відпочинку*
Навчіться сприймати відпочинок не як щось вимушене, «бо ви так далі не можете», а як щось прекрасне і бажане. Пробуйте нові способи відпочивати. Створюйте «відпочинкові» традиції для себе і близьких.